Google translate…

Eltons läxor blir allt svårare och svårare och jag är tacksam för Google translate. Jag som till och med har svårt för svensk grammatik och att komma ihåg vad de olika ordklasserna betyder och nu ska jag försöka förklara det på engelska 🙈

Amilia har precis börjat läsa om ”potassium” på sina sciencelektioner. Innan jag ens kan börja hjälpa henne måste jag googla på rubriken som visar sig vara kalium och periodiska systemet. Jahopp, det var ju enkelt 🙈. Det är tur att Thobias och jag är bra på olika saker. Scienceläxorna får bli hans uppgift framöver 😉

Varje morgon börjar Eltons klass med att skriva ett par rader i sin skrivbok. I början skulle de kopiera meningen framme vid tavlan, men nu ska de själva komma på två meningar om bilden de ser. Såhär såg det ut imorse:

Elton kom på och skrev dessa två meningar helt själv. Jag fortsätter att bli så imponerad över honom. Själv var jag tvungen att googla på ordet puddle 🙈.

I tisdags fyllde jag år. Jag blev firad av familjen på morgonen med paket och sång. Jag fick nya löparskor och hantlar. Jag börjar fundera på om min familj vill säga något till mig 😂 mina löparskor är från när Novalie föddes så det börjar väl bli dags att byta ut dem 😉

Vet inte om jag har berättat om de illgröna grodorna som lever här? De ser nästan konstgjorda ut och klättrar på väggarna. Denna satt vid vår uteplats häromdagen 🐸

Våra odlingar växer och växer. Vi har redan fått skörda 4st gurkor 🥒

Elton som älskar gurka blir så lycklig när han får ta med sig en egenodlad gurka i sin matlåda 😀👍

En reaktion till “Google translate…”

  1. Vilka fantastiska barn ni har som klarar engelskan så bra! Och själv blir du ju expert ”utan att plugga”. Kram på er alla.

    Gilla

Lämna en kommentar